House-Select Holland
Postbus 4107
2980 GC Ridderkerk

Tel: +31(0)612717675
Mail: info@house-select.nl

Huren of verhuren

Het tijdelijk verhuren van uw woning

Verhuren is maatwerk en het vinden van een geschikte en vooral betrouwbare huurder brengt heel wat met zich mee. De medewerkers van Housing Select kunnen u daar goed bij helpen en leggen voor u de nodige contacten met poten- tiële huurders, doen de bezichtigingen, de onderhandelingen en stellen de juiste documenten voor u op. Kortom: wij adviseren en begeleiden u vanaf het eerste gesprek tot en met de overdracht van de sleutel aan de huurder van uw woning!

Wanneer u ervoor kiest om gebruik te maken van onze diensten maken wij geheel vrijblijvend een afspraak om uw moge- lijkheden met betrekking tot het verhuren van uw woning en een marktconforme huurprijs met u te bespreken. Tijdens dit bezoek maken wij ook digitale foto’s die wij vervolgens zullen gebruiken voor de presentatie op onze up-to-date website. Tevens hebben wij de mogelijkheid om ons aanbod te delen met collega-makelaars en andere gerelateerde nationale en internationale websites waardoor wij uw woning optimaal en aan een groot publiek kunnen presenteren! Zo wordt uw woning sneller verhuurd!
Wij werken op basis van ‘No cure, No Pay’ en brengen voor het bovengenoemde geen kosten in rekening wanneer wij, tegen onze verwachtingen in, de woning niet voor u hebben kunnen verhuren.

Woning presentatie

Wij hechten veel waarde aan een goede presentatie van uw woning door gebruik te maken van de juiste foto’s en een pak- kende tekst met als doel de huurder een goed beeld van uw woning te geven. Wanneer uw woning op de juiste manier wordt gepresenteerd draagt dit tenslotte bij aan het vlot verhuren van uw woning! Eventueel kunnen wij u ook adviseren op het gebied van interieur- en verkoopstyling. Immers, een goed gestylde woning vergroot bij zowel verhuur als verkoop uw kansen!

Bezichtiging van uw woning

Het bezichtigen van uw woning gaat niet veel anders dan bij het kopen van een woning. Ruim van tevoren bellen wij altijd de geplande afspraken met u door. Wij trachten zo flexibel mogelijk te zijn voor onze klanten en kunnen deze eventueel buiten ook kantooruren plaats laten vinden. Verder nemen wij ruim de tijd om geïnteresseerden in de woning rond te leiden en informeren over de woning en de buurt. Wanneer u wenst kunt u als verhuurder hierbij aanwezig zijn.

Screenen van kandidaten

Alle potentiële huurders worden, zover mogelijk, voor het tekenen van het definitieve huurcontract door ons gescreend op onder andere geldigheid van het paspoort, werkgeversverklaring, recente loonstrook, bankafschriften en/of overige belang- rijke gegevens. Ook nemen wij, ter verificatie, contact op met de werkgever van de kandidaat huurder. Voor bedrijven (bij personeelshuisvesting) vragen wij naast de bovenstaande gegevens van de toekomstige bewoners tevens om een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel, een jaarverslag of accountantsverklaring en geldige identiteitspapieren van de tekenbevoegde van de onderneming.

Onderhandeling en procedure

Mocht een geschikte kandidaat huurder enthousiast zijn over de woning dan volgt daarna het traject van onderhandelingen met betrekking tot onder andere de specifieke huurcondities, opleverdatum, huurtermijn en de staat van oplevering. Vervol- gens maken wij een gedetailleerde en duidelijke juridische huurovereenkomst op, zowel het Nederlands als in het Engels, en dragen wij er zorg voor dat de eerste maand huur evenals de borgsom is ontvangen voordat de huurder de woning kan betrekken.

Check-in / Check-out

Op de ingangsdatum van het huurcontract zal, mits anders afgesproken, ook de sleuteloverdracht plaatsvinden. House Select maakt een zorgvuldig inspectierapport om problemen achteraf te voorkomen. Op basis van dit rapport kunnen wij aan het einde van de huurperiode vaststellen of er zaken ontbreken en/of er onverhoopt beschadigingen zijn ontstaan tijdens de huurperiode. Uiteraard begeleiden wij u met de afwikkeling hiervan. Daarnaast registreren wij tijdens de in- en uitcheck de meterstanden van gas, water en elektra. Deze geven wij door aan de betreffende instanties en zorgen tevens voor de overschrijving van de kabelaansluiting.

Nieuwe verhuurperiode

Wanneer de woning is verhuurd en u besluit om de woning te blijven verhuren zal House Select aan het einde van de huur- periode op zoek gaan naar een nieuwe kandidaat huurder. Om leegstand te voorkomen spreken wij in elk huurcontract een kijkrecht af. Hiermee verleent de huurder ons toestemming om aan het einde van de huurperiode de woning op afspraak met nieuwe kandidaten te kunnen bezichtigen.

Zoek opdracht

Als u uw woonwensen aan ons voorlegt gaan wij voor u op zoek naar een woning die aan uw wensen voldoet. Samen met u bezichtigen wij de door ons geselecteerde woningen en voeren wij de eventuele onderhandelingen voor u uit.
Ook zijn wij in staat om u volledig te begeleiden wanneer het gaat om relocation services. Denk hierbij aan verhuizing, inschrijvingen, bankzaken en het afsluiten van contracten.

Huurperiode

Een veel gehoorde vraag is voor welke periode u de woning kunt huren. Deze vraag kan alleen door de eigenaar van de woning worden beantwoord. Een huurperiode is doorgaans 12 maanden met eventueel de mogelijkheid tot verlenging.

Aangeboden woningen

Als potentiële huurder zoekt u naar de geschikte woning of appartement. De woningen in onze portefeuille zijn veelal van particulieren, investeerders en of vastgoedbedrijven en worden gestoffeerd of gemeubileerd opgeleverd. Wanneer een woning gestoffeerd wordt aangeboden is er sprake van of vloerbedekking, hout of laminaat op de vloeren en raambekleding zoals Luxaflex en/of gordijnen. Ook verlichting, een volwaardige keuken en badkamer horen hierbij. De inventaris dient u dan zelf mee te nemen! Bij gemeubileerd huren is in principe alles aanwezig en dient u alleen uw koffers mee te brengen.

Schoonmaakserivce

House Select biedt een uitstekende schoonmaakservice tegen een aantrekkelijk tarief. U kunt hiervan zowel incidenteel als periodiek gebruik van maken.

Uw woning laten beheren?

Voor woningbeheer en vastgoed management kunt u bij House Select terecht. Gemak is het hoofddoel als het gaat om financieel, commercieel, als technisch beheer van uw onroerend goed.

Financieel / Administratief beheer

  • Huurfacturen verzenden;
  • Bewaken van betalingen en huurachterstanden;
  • Incasseren van huren en bijkomende financiële afhandeling verzorgen;
  • Periodieke administratieve huurafrekening verzorgen;
  • Verzorgen van aanmaningen en indien nodig inschakeling van gerechtsdeurwaarder;
  • Administreren en verrekenen van voorschotten en kosten van diensten en service aangelegenheden;
  • Gemeentelijke belastingen en heffingen doorbelasten aan huurder.

Technisch beheer

  • Verrichten van inspectie bij klachten;
  • Afhandeling klachtenonderhoud;
  • Offerte aanvraag, opdrachtverstrekking en controle op uitvoering onderhoud;
  • Controle ingediende nota's;
  • Verhelpen technische storingen;
  • Coördineren onderhoudsopdrachten.
  • Verrichten van periodieke en preventieve inspecties indien gewenst.

Wat zijn de kosten?

Voor financieel en of technisch beheer rekenen we een percentage van de huur. Uw dichtstbijzijnde vestiging kan u informe- ren over onze tarieven. Vraag naar de voorwaarden.

Contact

Zoekt u een woning of wilt u uw woning verhuren? Vul dan het inschrijfformulier in of neem direct contact met ons op.

Terug naar de homepage.